Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comunicarea cu persoanele dificile
12-05-2010, 09:04 PM (This post was last modified: 12-05-2010 09:05 PM by ramanya.)
Post: #1
Comunicarea cu persoanele dificile
Comunicarea cu persoanele dificile este un fapt de fiecare zi. Cu cat te vei descurca mai bine, cu atat mai usor iti va fi sa iti duci sarcinile la capat si sa te integrezi – in cariera si in afara ei. Chiar daca esti un sociabil innascut, cu siguranta stii cateva persoane care iti pun temperamentul la grea incercare. Fie ca acestia sunt colegi, superiori, sau cei cu care lucrezi zi de zi, capacitatea de a te descurca cu ei va fi critica pentru succesul tau in cariera.

1. Cel care loveste in spate

Acesta este cel care iti tradeaza increderea, si poate fi letal pentru cariera ta. Fie ca motivele lor sunt lipsa de incredere in sine sau ambitie nemasurata, cei care lovesc in spate stau pe pozitie nerabdatori sa loveasca. Din pacate acestia nu sunt usor de identificat, decat daca au reputatia formata. Dar iata niste simptome care te vor ajuta sa ii identifici :
a) E cineva cu care nu ai avut de-a face si care brusc e amabil cu tine?
b) Iti pune prea multe intrebari personale?
c) Ai aflat cumva ca cineva se intereseaza despre cum te descurci?

Acestea sunt semne ca cineva vrea sa stranga informatii pe care sa le foloseasca impotriva ta . Pentru oamnei de acest fel chiar si o propozitie de genul "Mi-ar placea sa stau in New York intr-o zi" ar putea fi folosita sa-l faca pe sef sa creada ca nu esti dedicat companiei si slujbei si planuiesti sa pleci. Cei care lovesc in spate vor sa urce pe scara avansarilor in orice fel pot, si daca te vad ca pe o amenintare vor prinde ocazia si te vor discredita.

Cum sa te porti cu cei care lovesc in spate

Fii atent ce spui in momentul in care intri intr-o companie. Fii prietenos si cordial fara sa-ti dai la iveala gandurile cele mai ascunse unor oameni pe care nici nu-i cunosti. Oricat de bun te consideri in judecarea oamenilor, cea mai buna aparare impotriva celor care lovesc in spate este discretia si moderatia. Nu marturisi oricui in totalitate planurile tale, problemele personale, sau stiluri de viata ciudate.

2. Atotstiutorii

Spre deosebire de cei care lovesc in spate, care lucreaza in secret, atotstiutorii isi fac simtita prezenta din plin . Atotstiutorii sunt in companie de ceva timp si, in consecinta, se simt superiori fata de toti ceilalti pentru ca au aflat multe despre companie. Totusi, atotstiutorii nu sunt la nivel executiv; din contra, atotstiutorii sunt la baza piramidei. De obicei cei de felul acesta sunt absolventi sau tineri. Cateva trasaturi :
a) fie ca urmare a caracterului sau a educatiei, atotstiutorii par increzatori in ei si cu un cap deasupra celorlalti;
b) deseori ii dispretiesc pe cei care ii contrazic, crezand ca stiu toate raspunsurile, cer respect, iar daca sunt atacati pe un domeniu pe care il cunosc se irita.
c) indiferent de domeniul abordat intr-o discutie, cele mai frecvente cuvinte folosite de atotstiutori sunt ,,stiam eu", ,,ti-am spus eu", etc.

Cum sa te porti cu atotstiutorii

Daca nu poti sa ii eviti, incearca urmatoarele: fii pe cat de politicos si noncombativ posibil ; recunoaste sfaturile si experienta lor , apoi continua-ti treaba ; nu le sugera noi metode unor atotstiutori, raspunsul s-ar putea sa fie o privire rece si un comentariu negativ spus pe un ton agresiv ; controleaza de doua, trei ori tot ce trimiti unui atotstiutor - nu-i da ocazia si satisfactia sa vada ca ai gresit ; solicita-le parerea sa le arati ca le respecti experienta ; demonstrandu-i disponibilitatea de a-l asculta, ii vei mangaia orgoliul si il poti transforma intr-un aliat.

3. Martirul

Martirii isi petrec vremea oftand si plangandu-se de probleme, dureri de cap, program lung si munca grea. Daca incerci sa le oferi ajutor sau sugestii, martirii le vor respinge rapid pentru ca eventualele solutii la problemele lor vor distruge actele lor de martirice. Jocul martirului este sa arate cat de stresat este, pentru ca martirii traiesc pentru mila. Pe da alta parte, daca sunt ignorati, vor deveni si mai dispretuitori si se vor indeparta.
Astfel ca cel mai bun lucru de facut este:
Sa le spui lucruri pe care vor sa le auda dar pe care le aud rar. Ai putea spune, "Ionut, chiar esti cel mai ocupat dintre cei din departament. Si crede-ma, oamenii vad." O data ce primesc atentia dupa care oftau, martirii se vor lumina si se vor plange mai putin.

4. Manipulatorul

Manipulatorii ii fac pe ceilalti sa actioneze in modul dorit de ei, prin farmec personal sau simpatie. Tu, victima, probabil nu vei realiza ca ai fost prinsa intr-o munca ce nu intra in atributiile tale pana nu e prea tarziu. Un manipulator in actiune va incepe prin a deschide conversatii obisnuite. Ca o intamplare va adauga : ,,apropos ai putea sa-mi faci o favoare?" sau "ma intreb daca ai putea sa ma ajuti cu ceva pentru ca sunt foarte prins si tu te pricepi la research (sau organizare, sau scris sau orice altceva de care are nevoie.'') Sau poate isi va deghiza cererea sub forma unei oportunitati pe care o poti fructifica prin luarea unei responsabilitati in plus care va arata de ce esti in stare. Manipulatorul nu va acorda credit nimanui pentru ce a facut pentru el. Asa poti diferentia manipulatorul de o persoana care pur si simplu cere ajutor si va recunoaste ajutorul oferit. Alt scenariu ar fi sa-ti spuna cat de supra-incarcat este, si ar fi minunat daca ar putea sa-l ajute cineva sa termine pentru a putea pleca din birou pe la 7.

Cum sa raspunzi la manevrele manipulatorilor :

a) "Te-as ajuta cu placere, dar trebuie sa termin intai cu seful meu." ;
b) "Mi-ar placea sa te ajut, dar si eu sunt incarcat azi. Daca am timp liber, cu cea mai mare placere. Dar dupa cum vad, voi lucra toata noaptea, la fel ca tine!" ;
c) "De fapt, si eu as avea nevoie de putin ajutor. Facem urmatoarele: Te ajut in seara asta daca stai maine dupa-amiaza si ma ajuti sa termin materialul." Daca persoana in cauza este manipulator, si are ca scop sa primeasca ceva pe degeaba, probabil va disparea in viitor.

5. Barfitorul

Exista cel putin unul in fiecare birou: cineva caruia ii place sa vorbeasca – si sa judece – tot ce fac ceilalti. Barfitorii trag putere si satisfactie din faptul ca sunt surse de informatie. Si nu au prejudecati ca raspandesc informatii personale sau intime. Cei de acest fel nu numai ca imprastie, dar si creeaza zvonuri, majoritatea afirmatiilor facute de ei fiind autentice doar in proportie de 40%.

Cum sa raspunzi la atacurile barfitorului

Refuza cu tact sa raspunzi sau sa contribui la ce zice sau schimba subiectul politicos. Foloseste o abordare directa spunand : "Tudor este un tip amabil si nu vreau sa vorbesc despre asta in absenta lui. Putem vorbi despre altceva?" Opreste zvonul inainte sa-l inceapa, si transmite clar ca nu esti interesat. Dar cu politete, pentru ca altfel zvonarul se va intoarce impotriva ta.

In orice organizatie vei intalni cel putin un tip dintre toate acestea, in cel mai fericit caz, iar daca nu reusesti sa le schimbi comportamentul, cel putin trebuie sa inveti sa comunici si sa lucrezi cu astfel de persoane. Cu cat faci mai bine acest lucru, cu atat vei da rezultate mai bune.


sursa : fwd.aiesec.ro

[Image: 4348004651_3631a1c1bd_o.jpg]

,,Traiti intr-o lume bolnava pentru ca omul este bolnav! Traiti intr-o lume tulbure pentru ca omul este tulbure! Mintea si sufletul vostru se afla in dezordine, nu exteriorul."
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-14-2014, 04:49 PM
Post: #2
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
Apropo de comunicare in generat si cu predilectie cu persoanele dificile ,o scurta povestire cu talc, pt cine are intelepciune si disponibilitate. 09



Povestea calatorului

“Era odata un batran care sedea la marginea unei oaze la intrarea unei cetati din Orientul Mijlociu. Un tanar se apropie intr-o buna zi si il intreba:
- Nu am mai fost niciodata pe aici. Cum sunt locuitorii acestei cetati?
Batranul ii raspunse printr-o intrebare:
- Cum erau locuitorii cetatii de unde vii?
- Egoisti si rai. De aceea ma bucur ca am putut pleca de acolo.
- Asa sunt si locuitorii acestei cetati, raspunse batranul.
Putin dupa aceea, un alt tanar se apropie de omul nostru si ii puse aceeasi intrebare:
- Abia am sosit in acest tinut. Cum sunt locuitorii acestei cetati?
Omul nostru raspunse cu aceeasi intrebare:
- Cum erau locuitorii cetatii de unde vii?
- Erau buni, marinimosi, primitori, cinstiti. Aveam multi prieteni acolo si cu greu i-am parasit.
- Asa sunt si locuitorii acestei cetati, raspunse batranul.
Un negutator care isi aducea pe acolo camilele la adapat auzise aceste convorbiri si, pe cand cel de-al doilea tanar se indeparta, se intoarse spre batran si ii zise cu repros:
- Cum poti sa dai doua raspunsuri cu totul diferite la una si aceeasi intrebare pe care ti-o adreseaza doua persoane?

Fiule, fiecare poarta lumea sa in propria-i inima. Acela care nu a gasit nimic bun in trecut nu va gasi nici aici nimic bun. Dimpotriva, acela care a avut si in alt oras prieteni va gasi si aici tovarasi credinciosi si de incredere. Pentru ca, vezi tu, oamenii nu sunt altceva decat ceea ce stim noi sa gasim in ei. “



http://www.damaideparte.ro/
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-14-2014, 09:04 PM (This post was last modified: 04-14-2014 09:07 PM by Sarrah.)
Post: #3
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
"– Fiule, fiecare poarta lumea sa in propria-i inima. Acela care nu a gasit nimic bun in trecut nu va gasi nici aici nimic bun. Dimpotriva, acela care a avut si in alt oras prieteni va gasi si aici tovarasi credinciosi si de incredere. Pentru ca, vezi tu, oamenii nu sunt altceva decat ceea ce stim noi sa gasim in ei. “
Adevarat. Ce a fost bun in trecut? Nimic.
Pentru mine pe lumea asta va fi o singura persoana si cam atat. Sau nimeni.
Restul sunt si vor ramane "restul"...Totdeauna.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-14-2014, 10:32 PM
Post: #4
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
In postarea Ramanyei sunt 5 tipuri de persoane dificile ,eu am gasit altele si unele asa de sugestive ca m-am distat copios 09 Este vorba de ele 10 categorii enumerate de Rick Brinkman și Rick Kirschner în cartea „Dealing with People You Can’t Stand: How to Bring Out the Best in People at Their Worst”.

1- "Tancul "- acea persoană agresivă care te vede ca pe un obstacol și este gata să treacă peste tine.

2- “Gigi-contra” – acea persoană care te face să te simți nelalocul tău prin comentarii răutăcioase, sarcasm sau priviri pline de înțeles.

3- “Cel-care-le-știe-pe-toate” – acea persoană foarte competentă, expertă în ceea ce face și cu puncte de vedere stricte.

4- “Cel-care-crede-că-le-știe-pe-toate” – acea persoană care se strecoară în conversații sau situații doar pentru a atrage atenția și a câștiga aprecierea celorlalți.

5 -“Grenada” – acea persoană care, după o perioadă de calm, explodează din cauza unor lucruri ce n-au legătură cu circumstanțele prezente.

6- Persoana “da” – acea persoană care aprobă orice fără a sta pe gânduri doar din dorința de a face pe plac celorlați și a evita conflictele.

7-Persoana „poate” – acea persoană care amână în speranța că va apărea o altă alegere mai bună și care este incapabilă de a lua decizii. Acest lucru se întâmplă mai ales când consecințele deciziei ar putea duce la pierderea aprecierii pe care o oferă ceilalți.

8- Persoana “nimic” – acea persoană care nu transmite nimic (verbal sau non-verbal), pasivă și timidă. O astfel de persoană pare să se retragă în ea însăși la fiecare abordare, dar în interior poate reține foarte multă ostilitate. Scopul tău este să rupi tăcerea și să o determini să vorbească.

9-Persoana „nu” – acea persoană care este motivată de evitarea greșelilor și perfecționism, care găsește partea negativă în oricine sau orice. Scopul tău este să o ajuți în găsirea unei soluții.

10- Victima – acea persoană care se simte neajutorată și copleșită de o lume nedreaptă. Adoră perfecțiunea și nimic nu se ridică la acest standard. Faptul că-i oferi soluții face din tine o companie proastă și crește amploarea victimizării.

O astfel de persoană știe că lucrurile ar trebui să stea diferit, dar nu știe cum cum să acționeze, așa că preferă lamentările.


Partea proasta este ca viața reala combină intr-o singura persoana doua sau mai multe dintre tipologiile de mai sus .

Prin recunoașterea acestor comportamente în noi putem construi un dialog interior prin care să conștientizăm ce putem repara, cu ce putem merge mai departe și de ce e nevoie să ne descotorosim.


Integ materialul aici
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-14-2014, 10:49 PM
Post: #5
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
Bun articolul ,pacat ca nu se numeste cum se manifesta dificilul in Romanica01))
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-15-2014, 08:34 AM
Post: #6
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
M-as incadra la punctul 9.
Partea proasta e ca nu vreau sa ma schimb.
O singura persoana ma va putea schimba (cu greu)
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-15-2014, 11:56 AM
Post: #7
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
Sarrah,daca un om nu vreasase schimbe ,cred ca nicio persoana de pe lumea asta nu ar reusi...Ar insemna cheltuire a unei energii degeaba...Schimbarea porneste din interior spre exterior si nu invers.Exista un singur lucru care poate schimba un om in bine si acel lucru nu e o persoana,dar ar trebui ca sa fie real,clar si profund,ca alrfel e doar spoiala si schimbarea dorita va fi doar de fatada.Stii cum se spune ...nu astepta de la altcineva ceva ce tu nu esti in starempentru ca si acel cineva e om ,nu pres,si poate chiar unul care pretuieste foarte mult OMUL!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-15-2014, 12:33 PM
Post: #8
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
(04-15-2014 08:34 AM)Sarrah Wrote:  M-as incadra la punctul 9.
Partea proasta e ca nu vreau sa ma schimb.
O singura persoana ma va putea schimba (cu greu)

Stai linistita ca nu te vei schimba niciodata si asta nu pt ca nu vrei ci pt ca nu poti.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-15-2014, 12:48 PM
Post: #9
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
Daca nu sesizezi ca ai probleme de comunicare nici nu-ti doresti sa te schimbi pt iti imaginezi ca esti perfect si problema n-ar fi a ta ci a celuilalt /celorlalti ,exact ca in parabola calatorului. Este esential sa fii cinstit cu tine.,sa te analizezi si abia apoi sa incerci sa remediezi problema. Daca ne referim la Sarah, firesc sa nu -si doreasca sa schimbe ceva, punctu 9 ,singutul in care s-ar incadra dupa opinia ei ,este in linii mari o calitate 09 deci.......
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-15-2014, 12:59 PM (This post was last modified: 04-15-2014 01:01 PM by degetica.)
Post: #10
RE: Comunicarea cu persoanele dificile
Sarrah...numai gura e de ea01)) Nu cred ca e nici asa de...nici asa de...01))e doar....01))
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
Post Reply 




User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | WWW.PREMONITII.RO | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication